311701653_508623141270865_5158330806716822296_n.jpeg

Onze school

De juiste school kiezen is geen gemakkelijke opdracht. Heel wat factoren beïnvloeden je keuze, maar de kwaliteit primeert. Gelukkig maar.

Wat is nu kwalitatief onderwijs? Basisschool Kubik heeft zo zijn eigen ideeën hierover.

Kubik: een combinatie van traditioneel en methodegericht onderwijs.

Kleuterschool

CU KUBIK .jpg

Wij kiezen er als school voor om in classe unique te werken. Alle leeftijdsgroepen zitten samen in een klasje. Hiervan hebben wij in onze school 2 klassen. De zonnestraaltjesklas & de regenboogklas. We zijn ervan overtuigd dat ook de kleuters op die manier veel van elkaar leren en leren zorgen voor elkaar.

Zelfstandigheid en zelfvertrouwen zijn twee talenten die hierdoor worden bevorderd en waarin ze zeker zullen groeien. De jongste en oudste kleuters werken vaak samen in een ‘Class Unique’ in de drie zones waar ook ruimte gemaakt wordt voor ondernemersateliers.

De peuters nemen in het begin niet deel aan de ateliers tot hun ontwikkeling dit hen toelaat. De kleuters van K1 nemen deel aan de ateliers vanaf de maand november. Enkele voormiddagen per week krijgen de jongste en de oudste kleuters in niveaugroepen de tijd om in aparte klasjes van hun groep te genieten. (JK – OK)

Lagereschool

Foto School (11).jpeg

Wij kiezen er als school voor om in graadsklassen te werken. Wij zijn ervan overtuigd dat de leerlingen op die manier veel van elkaar leren en leren zorgen voor elkaar.

Zelfstandigheid en zelfvertrouwen zijn twee talenten die hierdoor worden bevorderd en waarin de kinderen zeker zullen groeien.

Co-teachers zorgen voor extra ondersteuning in de klas en helpen om bepaalde lessen toch afzonderlijk aan te bieden wanneer nodig.